četvrtak, 25. travnja 2013.

Jedan auto molim!

Izgleda da je današnji način života "želim to odmah i sad" uzeo maha na svim područjima. Pa tako i u poslu kondicijskog trenera. U zadnje vrijeme se sve više susrećem sa osobama koje bi htjele da im dam neki program treninga onako usput.  Kad dobiju negativnu povratnu informaciju, onda se najčešće naljute i više ne javljaju.




Jedan auto molim!
Zašto ovaj naslov? Pa koliko Vas dođe u auto kuću i kaže: dajte mi jedan auto? Vjerojatno nitko. Zašto? Jer znate da želite taj i taj oblik karoserije, jačinu motora, dodatnu opremu, potrošnju, po kojoj cijeni...
Za one koji još nisu sigurni, tu su prodavači koji će mnogim pitanjima zajedno s Vama doći do zaključka kakav auto vi u stvari trebate.



U poslu kojim se ja bavim, taj auto ste Vi.

Oblik i proporcije vašeg tijela su karoserija, motor su vaši mišići i srce, dodatna oprema su vaše sposobnosti koje imate ili nemate,  potrošnja se odnosi na to koliko energije unosite a koliko potrošite ili skladištite.

Auto možemo zamijeniti, baciti, ali na tijelu možemo raditi popravke. Kao što se starenjem auta mijenjaju njegove performanse tako se prirodno mijenjaju vaša karoserija i motor.

Zašto ovo sve?
Kako se auto od auta razlikuje po svem navedenom, tako se i vi razlikujete od vaših prijatelja i poznanika. Po čemu? Možete se razlikovati po godinama, vrstom aktivnosti kojom se bavite tijekom dana, kvalitetom i kvantitetom odmora,  vašim dosadašnjim načinom života, jeste li sportski ili nesportski tip, u kakvom stanju su vaši mišići, a u kakvom srce, kojem tipu karoserije Vaše tijelo pripada? Jeste li ektomorfni, mezomorfni ili endomorfni tip? Tako će vas i prodavač automobila upitati za što kupujete auto? Za prijevoz tereta, za osobne potrebe ili za gradsku vožnju ili dugotrajna putovanja?




Kao što kod kupnje auta morate znati što želite, tako i za promjene na i u vašem tijelu morate znati odrediti cilj. Gore navedeni tipovi tijela imaju potpuno različito usmjerene treninge. A samim time i ciljeve. O prevenciji ozljeda je napisano već brdo knjiga. A upravo vježbanje bez negativnih posljedica ili uz minimalne rizike je vježbanje koje ima smisla. Pod time mislim da morate vi ili onaj tko vas trenira razlikovati stanje trenutne iscrpljenosti od negativnog pred-ozljednog stanja. Ekstenzitet nije toliki problem kao što je to intenzitet(sila i brzina).

Može li se generalizirati? Može kao i u svemu! Marketing? Kao da je to problem napraviti oglas. Vođenje firme? Ma kaj je to problem, samo piješ kavicu i ideš na sastanke. Voditelj odjela? Ma kaj, taj samo govori gdje,što i tko treba raditi( također ostalo vrijeme pije kavicu) :-)

U kondicijskim treninzima gdje se primjenjuju grupni oblici rada, već su unaprijed određeni članovi koji čine određenu homogenu grupu sportaša koji mogu i trebaju postići određeni cilj a određeni su na osnovi sličnih sposobnosti.

Danas na internetu nije problem pronaći milion različitih prikaza treninga, brošura, itd. Ali koji je za vas? Ako piše : build muscle, to znači da samo trebate raditi tu vježbu i mišići su tu? Teško. Zašto? Zato što osim gore navedenih tipova tijela imate i druga ograničenja. Kako znate koja težina je upravo ta da će postići željene transformacijske efekte. Kondicijski trening je tu vrlo egzaktan. Mnogim ženama se desi da žele učvrstiti stražnjicu i onda rade čučnjeve? Je li to vježba kojom se učvrščuje stražnjica? A od dead lift-a(mrtvog vučenja klasičnim, bugarskim ili rumunjskim načinom) bježe ko vrag od tamjana jer svi govore da je to vježba za leđa. Kako znate koliki je intenzitet i ekstenzitet određene vježbe da bi postigli željeni učinak? Što nakon dva tjedna? Više nema pomaka? Postaje deprimirajuće? Što ako imate predispoziciju da se ozlijedite? Ne znate pravilno izvoditi pokret? Ili počnete bildati bez da ste odradili period anatomske adaptacije?

U dobroj namjeri sam htio reći da vam ne želim dati bilo kakav program treninga.

 To je kao da vam prodavač auta kaže: svi auti koje vidite u ovom salonu su super za vas. A tamo vas gledaju fićo, kombi, mercedes, bmw,pick up, audi, jeep, ford...








Nema komentara:

Objavi komentar